homenews

InfoDsicussion

JobsConatact

LinksGyik

 

Hírek

Frissítve: 2011. január 10.

 

Csúszik az Euro-kombik tesztje Németországban

Eredetileg január 1-jétől kezdték volna Németországban a 25 méteres szerelvények államilag támogatott tesztjét, a start azonban késik. A német közlekedési minisztérium egyelőre csak a közlekedés feltételeit konkretizálta, a kezdés pontos időpontjáról még nincsenek sajtóinformációk. A szabályok szerint tehát a 2011-es tesztben maximum 400 jármű vehet részt, melyek nem haladhatják meg a 44 tonnás össztömeget. Ez nem túl nagy engedmény, hiszen jelenleg 40 tonna a megengedett.

Ráadásul a 25 méteres hosszú-szerelvényekkel tilos a behajtás a városokba és vezetésükhöz külön képzés és vizsga szükséges. A szerelvényekkel természetesen tilos előzni, még autópályán is, ezen kívül a félpótnak és az utánfutónak is alkalmasnak kell lennie a vasúti szállításra, a veszélyes áruk szállítása pedig magától értetődően tabu.

Nos így már messze nem olyan vonzó az alkalmazásuk, kíváncsian várjuk, hogy vajon lesz-e 400 jelentkező a projektre.

Forrás: kamionhírek.hu

A TDU megjegyzése: szivacsot, hűtőgépet, személygépkocsit, (kikommissiózott) élelmiszert és még sok mindent lehet így szállítani, biztos akad majd jelentkező bőven. Svédországban már működik a rendszer, igaz ott 60 T az összgördülő. A 44 tonnával az a baj, hogy így tulajdonképpen nem nő a hasznos terhelés (talán még csökken is), hiszen a plusz négy tonnát "megeszi" a járműszerelvény nagyobb súlya.

 

Oszlopnak csapódott egy busz Nyíregyházánál

2011. január 2., vasárnap 10:20

Vasárnap délelőtt a 36-os főúton Nyíregyháza közelében, Rókabokornál villanyoszlopnak csapódott egy helyközi autóbusz, közölte honlapján a rendőrség. A buszon nyolcan utaztak, közülük hárman sérültek meg könnyebben.

A helyközi járat először érintőlegesen ütközött egy szemből érkező kocsival, utána csapódott a villanyoszlopnak. A rendőrség szerint egyik jármű sem húzódott le eléggé az út szélére, ezért mentek egymásnak. Az autóban senkinek sem esett baja.


 

Tejszállító kamion borult az árokba

2011-01-02 18:25

Megcsúszott, majd az árokba borult egy tejszállító tartálykocsi Szolnok közelében.

A jármű vasárnap délelőtt, Szolnok és Kőröstetétlen között csúszott le az útról. Az árokba borult tartálykocsis kamion vezetője sértetlenül szállt ki a vezetőfülkéből. A járművet a szolnoki tűzoltók emelték ki daruval az útra.

A mentési munkálatokkal a délutáni órákra végeztek, addig időszakosan teljes szélességében le kellett zárni az utat. A tűzoltóság tájékoztatása szerint a mentést nehezítette a felfagyott talaj, a daru alatt fel kellett verni a több napos jégréteget. (rá)

HavariaPress


Halálra gázolta a busz


2011-01-01 18:37

A helyszínen belehalt sérüléseibe az a férfi, akit egy autóbusz gázolt el a 76-os úton, Zalacsánynál - értesült a HavariaPress.

A baleset szilveszter este történt a 76-os út Zalacsány és Nagykapornak közötti szakaszán. A középkorú férfi a ligetfalvi kereszteződésnél gyalogolt, mikor az arra tartó távolsági busz elütötte. Az elgázolt ember olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette. A baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja. (pr)

forrás: HírTV


Perli Szlovákiát a Törökországban elfogott kamionos cége
Rendőri gikszer 2010. 12. 31

A J&M Pavlát International cseh fuvarozó társaság, amelynek kamionja a szlovák belügyi szervek és a többi ország tudtával szállította Törökországba a heroin előállításához szükséges anyagokat, kártérítésért polgári pert indít Szlovákia ellen. "Tekintettel, hogy a kamionunk lefoglalása és sofőrünk, Zdeněk Pekara isztambuli letartóztatása, valamint az országos rendőrfőnök és a belügyminiszter szerdai sajtóértekezleten tett kijelentései súlyosan sértik cégünk jó hírnevét a hazai és a külföldi partnereknél, nagy kárt szenvedtünk" - jelentette ki Martin Pavlát, a vállalat vezetője.

Az akció, amelyben hét ország is érdekelt volt, a szlovák rendőri szervek és a belügyminisztérium szerint a török fél hibája miatt hiúsult meg. A szlovék rendőrség még ősszel kapott "fülest", hogy egy nemzetközi bűnügyi szervezet Szlovákián keresztül akar Törökországba juttatni egy lopott, drogelőállítására szánt szállítmányt, ami később heroinként érkezik majd vissza hozzánk. Jaroslav Spišiak szlovák rendőrkapitány szerint a környező országok rendőrségeivel közösen nemzetközi akciót szerveztek, amely során ellenőrizték a szállítmányt.

A törökországi vámraktárban azonban véget ért a fertőtlenítőszerként feltüntetett, de valójában a heroin gyártására szolgáló acetánhidriddel megrakott kamion útja, mivel a Vörös félhold, amelynek címére szólt a szállítmány nem volt hajlandó azt átvenni azzal az indokkal, hogy nem rendelt fertőtlenítőszert. Végül Törökországban letartóztatták a cseh kamionsofőrt, akit később ugyan elengedtek, de az ottani szervek döntése értelmében egy évig nem léphet be az ország területére. Szlovákiában letartóztatták a bűnszövetkezet két tagját, s a szlovák belügyi szervek a meghiúsított akció miatt magyarázatot kértek a török hatóságoktól. A török nagykövetség ma sem nyilatkozott az üggyel kapcsolatban.

(SITA)


forrás: Bumm.sk


Több, mint 100 ponton változik a közlekedési szabályzat

A jövőben távoktatás keretében is elvégezhető lesz az elméleti KRESZ-oktatás, emellett az autósok több ponton szigorodó közúti közlekedési szabályokra, míg az autóbusszal és vonattal utazók biztonsági kamerás megfigyelésre számíthatnak a több mint száz paragrafusban módosuló közlekedési törvények alapján.
Az Országgyűlés hétfőn este a kormánypártok, valamint a Jobbik és az LMP igen, illetve a szocialista képviselők nem szavazatai mellett fogadta el az ágazatot érintő változtatásokat.

A zárószavazás előtti pillanatokig változó törvényjavaslat végleges szövege alapján a közlekedési hatóság engedélye alapján zárt rendszerű elektronikus formában, interneten keresztül is elvégezhető a közúti járművezetői tanfolyam elméleti képzése; ugyanakkor a járművezetői vizsgabiztosok, szakoktatók és iskolavezetők képzése szakirányú műszaki felsőfokú oktatási intézményekbe terelődik. A képviselők döntése értelmében a közúti ellenőrzés során a gyorshajtás, vagy a biztonsági öv használatának elmulasztása, illetve a tilos jelzésen való áthaladás és az ittas vezetés esetén is 10 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedő helyszíni bírság szabható ki.

A törvény emellett megtiltja mindenféle reklámhordozó elhelyezését a közutak közvetlen környezetében, illetve a lakott területen kívül az úttest mellett is. A tilalom utóbb esetben csak a négy négyzetméternél kisebb reklámtáblákra, valamint a benzinkutak cégjelzéseire és a közlekedés biztonságát szolgáló közérdekű tájékoztatásokra nem vonatkozik. A közlekedési hatóság a rendelkezéseket megszegő ingatlantulajdonosokat a szabálytalanul elhelyezett reklámok eltávolítására, illetve félmillió forintos bírságra kötelezheti. A változtatások az autóbusz- és vasúttársaságok számára is lehetővé teszik az elektronikus biztonságtechnikai felvételek készítését a járművökön és a megállókban. A jogalkotók ettől alkalmazottaik és az utasok, valamint a vagyontárgyak és poggyászok biztonságát remélik. A jogszabályban rögzítik, hogy a szolgáltatók csak a bíróság, illetve más hatóság számára adhatják át az általuk készített felvételeket, a hatósági eljárásra ki nem kért felvételeket pedig legfeljebb három napig őrizhetik meg. A felvételkészítés minden esetben csak akkor engedélyezett, ha a jogsértések más eszközökkel nem deríthetők fel, illetve megelőzésükre nincs más mód.

Forrás: http://www.camiontruck.hu

 

Előzni tilos?

Bekeményít a teherautókkal szemben a fejlesztési minisztérium: januártól nem előzhetnek, és - elkerülendő a torlódást - még csak nem is követhetik egymást szorosan. Az új korlátozás megszegői százezres bírsággal is számolhatnak, de akár a jogosítványukat is elbukhatják, ami náluk munkahelyvesztéssel is járhat. A rendőrök ellenőrizni fognak, a kamionosok tiltakoznak. Teljes cikk


 


Euro 1 járművek nem közlekedhetnek januártól a Mont Blanc és a Frejus alagútakban

Az IRU tájékoztatása szerint 2011. január 1-től csak a legalább Euro 2 járművek hajthatnak át a Mont Blanc és a Féjus alaguton, egyúttal a díjakatt is emelik.

Új EU döntés születhet a kamionok környezetterhelési díjáról

2010. október 15. napi ülésén az Európai Unió tagállamainak közlekedési minisztereiből álló Tanács elfogadta az Eurovignette irányelv módosítását, amely új alapokra kívánja helyezni az eddig kiszabott fuvarozáshoz kapcsolódó díjakat. Az úgynevezett Eurovignette irányelv előzménye egy 1993-ban létrejött irányelv volt, ami már kifejezetten a nehéz teherszállító járművekre kiszabott díjak egységesítése céljából született.

Az Eurovignette irányelvet jelenleg 11 tagállam alkalmazza, és az EU-ban 10 különböző díjat szabnak ki miatta. A díjakat vagy illetékszerűen szabják ki, azaz a fuvarozási időhöz képest, illetve az adott tagállamban megtett távolság alapján. A jelenlegi módosítást már évek óta készítették elő, de a felvetett javaslatokat sok szakmai bírálat érte, az irányelvnek a Tanács által elfogadott szövegét a szokásoshoz képest szoros szavazati aránnyal fogadták el a tagállamok szakminiszterei. Az irányelv végleges létrejöttéhez -a Tanács elfogadásán kívül- még az EU parlamentjének jóváhagyása is kell majd, ami várhatóan nemsokára megtörténik. Az új rendelkezések nem lesznek kötelezőek a tagállamokra, az ő saját döntésüktől függ, élnek-e a díjemeléssel és a szigorúbb szabályok kínálta lehetőségekkel.

 

Forrás:kamionhírek.hu

 

Lengyel a leggyakoribb külföldi kamion Németországban

A teherforgalomért felelős német minisztérium, a Bundesamt für Güterverkehr - vagyis az általunk oly' szeretett BAG- közzétette szokásos negyedéves díjfizetési statisztikáját. Ezek szerint az idei harmadik negyedévben a díjköteles, 12 tonnát meghaladó járművek 6,6 milliárd kilométert tettek meg Németország fizetős útjain. Tavaly ugyanebben az időszakban kisebb volt futásteljesítmény, 2010-ben 5,8%-al több kilométert furikáztak a teherautók.

A statisztikai adatbázis lehetővé teszi azt is, hogy nemzetenkénti rangsort is készítsenek a szakemberek. A külföldiek közül a lengyelek magasan a legaktívabbak az országban, a díjköteles kilométerek 9,2%-át ők teszik meg. A képzeletbeli dobogó második fokán a hollandok (4,3%), a harmadik helyen pedig a csehek (3,8%) találhatóak. 

A magyar kamionosoknak sincs mit szégyellniük, említésre méltó 1,9%-nyi útdíjat vállalnak a teljes bevételből. 12,6%-ot a többi EU-s tagországbeli fuvarozók teszik meg az utakon, míg 2,7%-nyi kilométert az EU-n kívüli szállítmányozók produkálnak. A német fuvarozók teljesítménye a legjelentősebb, a díjak 65,6%-át ők fizetik az államkasszába.

Forrás: Bundesamt für Güterverkehr (BAG), KH


 

A vezes.hu szavazást tartott, mi a véleménye az embereknek a közlekedési rendőrökről, a munkájukról.

Azért érdemes lenne a kedves vezetőinknek elgondolkodni azon, hogy miért érzi egyértelműen úgy az emberek kétharmada, hogy a rendőr nem dolgozik, csak büntet.
Ha a második és harmadik kategóriákat összeadjuk, akkor már 92% az eredmény. No comment.

j


 

Az Európai Parlament előterjesztette és szavazott a fuvarozási kamionsofőrök munkaidejéről:

 

n  

Az EU Parlament szeretné csökkenteni a kamionsofőrök munkaidejét. 386-an szavaztak nemmel 301 igen ellenében.

A cseh képviselő elmondta, hogy a magánvállakozóknak a jelenlegi gazdasági helyzetben nem hiányzik egy ilyen korlátozás.

A jobbközép pártok szerint a nehéz helyzetben lévő, a túlszabályozástól szenvedő vállalkozókat akadályozza a törvénytervezet a versenyben és abban, hogy megkereshessék a betevőre valót, míg a baloldal szerint egy ilyen törvény nélkül nagy a kockázata, hogy kiégnek a sofőrök és a veszély is nagyobb Európa útjain.

Egyes országok, mint pl. Franciaország, Spanyolország, Olaszország és Luxemburg beleegyeztek, hogy támogassák az Európa Szocialistákat és a Zöldeket.

...és még sok hablaty, egy szónak is száz a vége, nem kéne a munkaidőt bántani! Ha annyira sok a szoci és zöld az EU Parlamentben, akkor harcoljanak inkább a keleti sofőrök magasabb béreiért: akkor drágább lenne a közúti fuvarozás, a környezetkímélőbb vasút több áruhoz juthatna.

EU Parliament Imposes Freight Truck Drivers Working Hours, Parliament votes to limit truckers' working hours (17/06/10)

A slim majority of MEPs yesterday (16 June) rejected the European Commission's recommendation that self-employed truckers be exempted from rules governing working time, concluding what had become a lengthy political battle between the forces of left and right.

The vote appeared to bring to a close several years of political wrangling on what has become a highly divisive issue. 368 MEPs rejected the Commission's position, while 301 supported it.

Dismayed at the outcome of the Parliament's vote, EU Transport Commissioner Siim Kallas said the EU executive reserved the right to withdraw its proposal, a radical step which would result in the bill being definitely ditched.

Broadly speaking, the battle-lines on this issue are drawn along the traditional left-right divide.

On the one hand, the centre-right argues that over-regulating self-employed drivers will hamper their competitiveness and ability to earn a decent wage, while the centre-left believes the lack of such regulation puts drivers at risk of burn-out, increasing the danger on EU roads.

However, yesterday's result reflected a significant "swing" in attitude among a key section of MEPs from the Parliament's majority grouping, the centre-right European People's Party (EPP).

EPP delegates from a number of EU countries, notably France, Spain, Italy and Luxembourg, opted to support the European Socialists and Greens.

Trade union pressure the key factor?

MEPs from the EPP and European Conservatives contacted by EurActiv attributed the "swing" to an efficient lobbying campaign by trade unions, particularly in Italy, Portugal and Spain.

Centre-right MEPs in those countries responded to the pressure exerted by the unions, which mirror the position of the European left, they said.

Slovakian centre-right MEP Edit Bauer, whose report on the issue supported the Commission's stance, claimed the result was due to an "astonishing campaign of misinformation" by misguided trade unions.

Left and right in dogma fight

European conservatives expressed particular dismay at this outcome. "Socialist dogma has prevailed," said Czech conservative MEP Milan Cabrnoch, the European Conservatives and Reformists group's employment spokesman.

However, British Socialist MEP Stephen Hughes retorted in kind, claiming that the Commission - which is dominated by the EU centre-right - had itself adopted a "dogmatic stance" in trying to push this exemption through.

In a similar vein, Austrian Socialist MEP Hannes Swoboda argued that if the centre-right backers of the Bauer report had heeded an April vote in the Parliament's employment committee, the entire issue "could have been organised differently". The April report mirrored the Commission's position and was voted down by the employment committee following a heated debate.

MEPs demand that member states get to work

Political wrangling aside, the upshot of yesterday's vote is that the 2002 directive remains in force. This means that member states will now, finally, have to implement the directive and bring self-employed truckers into their national legislation.

Should they fail to do so within the as-yet-to-be determined time-frame, the Commission has the obligation to begin infringement proceedings against them. EU Transport Commissioner Siim Kallas hinted at this when he yesterday said that the EU executive would do what was necessary to ensure compliance by member states with the current unchanged directive.

Positions
Andrea Benassi, secretary-general of UEAPME, the European craft and SME employers' organisation, described the vote as "unacceptable".

"Despite our repeated warnings, MEPs rejected a reasonable proposal by the European Commission and went ahead with a stubborn, short-sighted attempt to apply one-size-fits-all rules to a very diverse set of drivers," he said, adding that while MEPs arguments for doing so "may look well intentioned," they "do not stand to reason once analysed".

"If the aim was to ensure health and safety and road safety, these aspects are already strictly regulated in the EU. If MEPs' blanket approach was meant to fight 'false self-employment', supporting the Commission's proposal would have been the right choice. Today's vote, on the contrary, limits the freedom of the self-employed to run their business as they see fit. This is disproportionate and counterproductive," he concluded.

By contrast, Portuguese leftist MEP Ilda Figueiredo hailed the vote as "good news for road transport workers," arguing that "the exclusion of self-employed drivers from the legislation would have effectively introduced the 86-hour working week into the sector merely to facilitate the profit margins of big business. As well as the safety implications, social dumping and employment deregulation would have been encouraged through the proliferation of bogus self-employed contracts".

On the same note, Finnish Green MEP Emilie Turunen, claimed that "with today's vote, the European Parliament contributed substantially to improving road safety in Europe. With the decision to maintain the self-employed in the directive, the MEPs closed a loophole to circumvent working time legislation. Now it is essential that this is enforced. Then, in the future, employers will not profit from forcing their drivers into false self-employment. The same rules will apply to all, which is common sense, because both the employed and self-employed are human beings who get tired in the same way and become a risk for their lives and those of others. This is an improvement for all drivers who don't have to work endless hours of loading, unloading and waiting in addition to demanding driving times".

However, Czech conservative MEP Milan Cabrnoch argued that "self-employed drivers adhere to strict rules on driving hours already. In the current climate they do not need to be tied up in unnecessary red tape".

He went on to note that "we have fought a long, hard campaign to defend the interests of self-employed drivers. Unfortunately socialist dogma has prevailed".

"This directive is extremely difficult to enforce for self-employed drivers. Ultimately, all MEPs have achieved is to make it harder for honest drivers to compete in an already competitive market," he concluded.

In response, British Socialist MEP Stephen Hughes claimed that lives would have been at risk if the Commission's proposal had gone ahead.

He went on to note that he was "astonished by the dogmatic stance of the Commission and its allies in trying to push this exemption through. This is not a question of freedom of operation for small businesses: it is about having sensible rules for safety and ensuring that EU roads are the safest in the world".

"After this second rejection of exemption, the European Commission must withdraw its proposal," he concluded.

EU Transport Commissioner Siim Kallas said that "the Commission takes note of the position taken by the Parliament today and will review possible options, including a withdrawal of the proposal. Since the Commission legislative proposal was preceded by a broad assessment of the situation, the Commission does not see the need to restart extensive studies on the issue. Instead, acting as guardian of the treaties, it will do what is necessary to ensure compliance by the member states with the current unchanged directive in force, which also covers self-employed drivers".

C prodrivers.eu 2010

 


Újabb szakasszal bővül az M3-as autópálya, feltűnően olcsón

Vásárosnamény felé halad tovább az M3-as autópálya Nyíregyházától. A 2011. végéig elkészülő újabb szakasz 85 százalékban uniós pénzből épül. Az ebből most kihirdetett 33,8 kilométernyi szakasz kilométerenként egymilliárdnál is kisebb ára feltűnően alacsony a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint is, ami magában rejti annak veszélyét, hogy az építők némelyike esetleg tönkremegy.

Két éven belül Vásárosnaményig ér az M3-as. A csütörtökön kihirdetett döntés alapján ebből a Nyíregyháza és a 49. számú főút közti 33,8 kilométer hosszú szelvény épülhet meg, a maradék 11 kilométer pályáztatása még zajlik, ennek eredménye később lesz, de az építés befejezése ugyancsak 2011. vége. Az útszakasz árának 85 százaléka az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében európai uniós hozzájárulás, 15 százalék a saját erő.

A 33,8 kilométer nettó ára csaknem 32 milliárd forint, kilométerenként 950 millió, ami az utóbbi évek legalacsonyabbika - mondta pénteken sajtótájékoztatón Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgatója. A NIF előzetes saját becslése a teljes szakaszra 45 milliárd volt, ennek alapján Galuska elismerte, hogy feltűnően alacsony a nyertes konzorcium által vállalt ár. Nem volt azonban lehetőség arra, hogy emiatt esetleg kizárják a Colas Hungáriából, a Strabagból, a Közgépből és a Kelet-Útból álló konzorciumot. Ha minden dokumentum, igazolás megvan, akkor egy szempont marad, az ár - mondta a NIF igazgatója.

Ugyanakkor az építőnek teljesítenie kell a vállalt műszaki tartalmat, és öt évig élő bankgaranciát adnia, amelyből fedezik az esetleges hibák költségét - hangsúlyozta a NIF igazgatója. Azt azonban nem tagadta a Független Hírügynökség kérdésére, hogy van bennük félelem a nagyon alacsony ár láttán, az, hogy egyes résztvevő esetleg tönkremennek.

szon.hu