homenews

InfoDsicussion

JobsConatact

LinksGyik

 

Gépjárművezetők Problémái

 

Egy gyors megjegyzés ehhez az aloldalhoz is: A "Truckdiver Union" oldal sokak érdekét sérti. Mind a magyar oldalról, mind a nyugatiról. Ma, 2015-ben már nem tabu a külföldi munkavállalásról beszélni, de az oldal indulásakor még az volt. Őszintén szólva egy kicsit elhanyagoltam ezt a szájtot, mivel ez csak hobbi és élni is kellett valamiből közben, ezért fel sem tűnt, hogy - valószínűleg - meghekkelték. Naívan azt gondoltam, ha egyszer feltöltök egy tartalmat, az akkor meg is marad. Sok minden nem is változott, de néhány kép és ez az aloldal - mely leginkább készteti a magyar munkavállalót a helyzetének átgondolására - nyomtalanul eltűntek a szerverről. Csak merem remélni, hogy nem rosszindulatú támadás áldozatai lettünk.

Terveink szerint a magyar és a kelet-európai gépjárművezetők problémáival szeretnénk foglalkozni, a teher- és személyszállítási ágazatokban egyaránt. Mivel számtalan gonddal kell megküzdenie egy gépjárművezetőnek a munkája során, amiket nem tud mindig megfelelően leküzdeni, sokszor sérelem éri. Az elszámolási rendszerekkel kapcsolatban is sok a visszásság. Ezeket a problémákat csakis összefogással tudjuk megoldani.

Ezen az oldalon felsorolunk néhány dolgot, ami méltán zavarja a sofőrtársadalmat. Amennyiben van véleményed vagy ötleted, akkor írd meg e-mail-ben !

 

1.) Ma, a XXI. században, amikor a sofőrnek vagy hat iratot kell magánál hordania, nagyrészt már chipkártyás okmányokat, akkor miért kell egy A4-es papíron igazolni a Pszichológia Alkalmassági Vizsgálat (köznyelvben PÁV) eredményét? Az elektronikus nyilvántartási rendszer tartalmazza ezeekt az információkat, bármelyi rendőr nyugodtan lekérheti rádión vagy telefonon az igazoltatás közben. Akkor minek cipelni? Más országokban nincs is ilyen vizsgálat, aki jogosítványt kap, az dolgozhat.


2.) 27 évvel a rendszerváltás után a keleti sofőr miért csak a felét keresi a nyugati társainak, azt is legtöbbször teljesítményarányos elszámolási rendszerben? Nyugaton sok országban szakmásított minimálbér van. Pl.: kamionsofőr 10 EUR-t keres oránként, buszsofőr 12-t, csuklóson 14-et, autószerelő 20-at. A minimálbér 8 EUR, ami azt jelenti, hogy 20 munkanappal számolva a hónapot 8EUR*8óra*20nap=1280EUR a brutto bére a dolgozónak, ebből 10%-ot adózik (ez a legkisebb kulcs, progresszív emelkedik), így a végén 1152EUR visz haza zsebben. Ez a mai 280Ft/EUR árfolyamon 322.000 Ft. Ennyit keres a takarítónő, a gimnáziumból éppen csak kieső lányka, aki elmegy kávét főzni egy irodába, stb. Hol vagyunk akkor mi ehhez képest? Húzzúk az igát, mi jámbor barmok? A nyugati emberek 1-2 óránként keresnek annyit, mint a magyar átlagember naponta! És aki azt mondja, hogy ez jó így, az náci. Egy rohadt náci. Hiszen ebbe a rendszerbe bele van kódolva, hogy a magyar -és szlovák, román, lengyel, stb.- népek alsóbbrendűek a nyugati társaiknál. Ha nem így lenne, akkor közel azonosak lennének a jövedelmi viszonyok!

Hetedik (7.) éve vagyunk az Európai Unió tagjai és semmi jelét nem mutatja a magyar politikai elit, hogy ezen változtatni szeretne. Pedig 2002-től 2010-ig "szocialista" kormánya volt hazánknak, akik -bár sok közüllük milliárdos- "érzékenyek" a munkásosztály problémáira. De most már "nemzeti" kormányunk van. Tesznek-e ők bármit is a magyar népért a nyugati tőke ellenében? Vagy továbbra is hagyják, hogy rabszolgái legyünk Európának?

Tesznek. Bevezeteik a válságadót. 13 nyugati cég rögtön tiltakozott is. Nem válságadó kell, hanem nagyobb minimálbér! És akkor a személyi jövedelemadóból befolyna a szükséges plusz pénz a költségvetésbe.

Így minket, kisembereket kikerül a pénz. A multik közvetleneül az államnak fizetnek, mi meg nyomorgunk tovább. Elég volt!

 

downer

cow



3.) Ezt a nyugatiakhoz képest félpénzt is mindenféle csalások útján kapjuk meg. Ki az aki elhiszi, hogy a minimálbért keressük? Betanított munkások alapbérét kapjuk, még a szakmunkás minimálbért sem fizetik meg. Pedig aki szakmát tanult és abban dolgozik, annak nem kell többet iskolapadba ülnie, bezzeg nekünk öt évente újra és újra oktatáson kell részt vennünk és súlyos pénzeket fizetnünk. Erre mondja azt minden sofőr: persze, minden képviselőnek van fuvarozócége...


4.) Miért van még mindig teljesítményarányos fizetés? Alkalmazottak vagyunk, nem vállalkozók! El kell érnünk, hogy senkit ne fizethessenek pl. kilóméterdíjban vagy százalékban!


5.) Sok cégnél mindenféle ürüggyel levonnak a pilóták fizetéséből, legtöbbször törvénytelenül. Nyugaton ilyen sincsen. A munkáltató a vállalkozó, ő kockáztat, a dolgozó nem. Akik dolgoztak már külhonban, azok elmondhatják, hogy bármilyen kárt is okoztak, azt a cég állta. Értem én, hogy a magyar vállalkozó is ki van szolgáltatva, hogy ő ugyanúgy a pengeélen táncol, nem is róluk beszélek elsősorban. Hanem azokról a nyugati cégekről, akik ide betelepülve - sokszor a magyar cégvezetés hathatós segítségével- rögtön elfelejtik a honi munkakultúrájukat. Tehát ez is olyan feladat, amit sürgősen meg kell oldani!


6.) Miért kell a fizetésünkre heteket várni? Mindenhol a világon hetente vagy kéthetente fizetik a sofőrt. Nagy-Britanniában minden pénteken kifizetik az adott hetet, de más országokban is 1-15 és 16-31-es rendszer van, ahol az adott periódus utolsó napján kifizetik a dolgozót. Sofőrök vagyunk és nem bank, hogy hitelezzünk!

dontentree

Kollégák, csak magunkon segíthetünk! Nemzetközi összefogásra van szükség, hogy valami is változzon! Csatlakozz hozzánk!

Írj e-mailt, hogy Te min változtatnál!